Waldorfská škola v Bratislave

Emerson College – Anglicko

Autor: Zuzana Bugárová, učiteľ, 31.10.2015

Triednictvo vo vyšších ročníkoch býva niekedy náročné. Učiteľ musí byť naozaj vo výbornej vnútornej pohode a pri sile, aby dokázal triedu udržať. Pobyt v Anglicku cez program Erazmus + sľuboval nielen načerpanie nových síl, ale aj impulzov do ďalšej práce v škole. Spolu s … Pokračovať v čítaní

Učenie doma - príležitosť na radosť.

Autor: Miroslava Tagar, učiteľ, 27.10.2015

Určite to poznáte - dieťa sedí nad domácou úlohou, blúdi očami po izbe, hnevá sa, vzdáva to, pokúša sa robiť niečo iné... A vy neviete ako mu pomôcť. Skúsili ste milo, skúsili ste tlak, vydieranie, ale nič z toho nepomohlo pridať niečo nové do zošita.A pri tom učenie sa spolu by mohla byť… Pokračovať v čítaní

10 dôvodov, prečo poslať svojho učiteľa na Erasmus+

Autor: Martin Kabát, učiteľ, 26.8.2015

Niektorí možno tušíte, že existujú rôzne výmeny a programy pre študentov, kde majú deti možnosť vypadnúť zo svojej školy a rodiny a zažiť si, že všade je to o tom istom. Aby boli v obraze aj dospeláci, v tomto prípade učitelia, existuje študijný program pre učiteľov,… Pokračovať v čítaní

„My jsme ti, na které jsme čekali“

Autor: Miroslava Tagar, učiteľ, 12.8.2015

prevzaté z:http://magazin.maitrea.czautorka:Kateřína Komorádová12. srpna 2015„Psychofonetika je metoda, jak uvidět svou duši. Nikdo nás to neučil, ale jestliže chceme dělat změny a růst, musíme se nejprve podívat na místo, kde právě jsme! Psychofonetika je reálná metoda, která pracuje s tím, co… Pokračovať v čítaní

Cambridge

Autor: Slávka Šebová, učiteľ, 31.7.2015

Počas letných prázdnin v júli 2015 som sa vďaka programu Erasmus zúčastnila dvojtýždňového pobytu na univerzite v Cambridge, v Anglicku, konkrétne na Homerton College, ktorá patrí k najväčším College na univerzite. Absolvovala som metodický kurz angličtiny.  Človek by… Pokračovať v čítaní

O zrode waldorfu v SR s Františkom Balogom

Autor: Waldorfská škola, 25.6.2015

Na stránke waldorf.sk nájdete okrem iného aj tento článok. Prečítajte si tu:Waldorfská pedagogika je na Slovensku v nejednom učiteľskom kolektíve strašiakom. Ako by ste vysvetlili pochybovačom jej pozitívny význam? Čo znamená pre vás?Je toho viac. Najväčší jej prínos vidím v tom, že… Pokračovať v čítaní

Prečo sú tínedžeri impulzívni, so sklonom k závislosti a mali by chrániť svoj mozog?

Autor: Tatiana Maťová, učiteľ, 21.5.2015

Preložené z: www.npr.org Tínedžeri nemôžu ovládať svoje impulzy, a urobiť rýchle, inteligentné rozhodnutie ako dospelí- ale prečo? Výskum o tom, ako sa ľudský mozog vyvíja nám to pomáha vysvetliť. Čelný lalok v mozgu, ktorý ovláda rozhodovanie, je v tomto veku už vybudovaný, ale nie… Pokračovať v čítaní