Waldorfská škola v Bratislave

Ako deviataci tepali meď

Autor: Tatiana Maťová, učiteľ, 25.5.2011

Súčasťou pracovného vyučovania v 9. ročníku je kovotepectvo, tepanie z medi. Ako pracujeme? Najprv sa pozrieme spolu so žiakmi na meď z rôznych strán, ako ju opracovávali v minulosti naši predkovia, čo z nej vyrábali, kde ju môžeme vidieť v prítomnosti, ako pôsobí v ľudskom tele. Potom predstavím… Pokračovať v čítaní

Obyvateľom Japonska

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 23.5.2011

píšu žiaci waldorfskej školy v Bratislave, v hlavnom meste Slovenska, ktoré je krajinou ležiacou v samom srdci Európy. Denno-denne sme počúvali o udalostiach, ktoré postihli vašu krajinu a učitelia spolu so žiakmi vyšších ročníkov premýšľali, ako vyjadriť podporu a obdiv k… Pokračovať v čítaní

Testovanie 9 – výsledky

Autor: Renáta Blaschke, učiteľ, 17.5.2011

Už druhý rok sa naši deviataci zapojili do celoslovenského testovania deviatakov – Testovanie 9 – zo slovenského jazyka a matematiky. Testovania sa tento rok zúčastnilo 15 deviatakov, z toho dvaja robili testy len z materinského jazyka, jeden žiak sa testovania vôbec nezúčastnil. Test z jazyka… Pokračovať v čítaní

Za čistejšiu Bratislavu

Autor: Renáta Kubečková, učiteľ, 3.5.2011

Ako mnohé školy na Slovensku, aj Súkromná základná škola waldorfská sa 20.apríla 2011 pripojila do “upratovacej akcie” pri príležitosti Dňa Zeme (22.4.). Tá naša sa zapojila pod názvom Za čistejšiu Bratislavu. Pracovalo všetkých 9 tried, teda približne 180 žiakov a celý učiteľský zbor. Dve… Pokračovať v čítaní

Ako pracujeme na skvalitňovaní našej pedagogickej práce

Autor: , 27.4.2011

V týchto dňoch sa pomaly pripravujeme na návštevu školského poradcu Gunnara Erica Gijbelsa. Pracuje ako školský poradca v poradenskej agentúre Begeleidingsdienst voor vrijescholen v Holandsku. Od založenia našej školy sa podieľal na vzdelávaní učiteľov. Spočiatku bol mentorom… Pokračovať v čítaní

Ako tretiaci vynášali Morenu

Autor: Zuzana Bugárová, učiteľ, 25.4.2011

Tretiaci na našej škole celý rok pozorne sledujú pranostiky, sviatky a pripomíname si často krát už aj zabudnuté zvyky našich predkov. Dnes už máme iné rituály ako voľakedy. Zložité pravdy sa tiež dajú šíriť jednoduchými prostriedkami. Symbolický jazyk ľudových zvykov nepozná generačné… Pokračovať v čítaní

Moralita kontra moralizácia – veľkonočná úvaha

Autor: , 22.4.2011

Vo svojej praxi špeciálneho pedagóga sa stretávam s otázkou ako niektorým deťom sprostredkovať tajomno pravidiel, ktoré dospelí akoby vedeli „odjakživa“ a deti sú nimi trápené a obmedzované. Pravdaže to trochu zveličujem, ale vysvetlite dieťaťu prečo nemá kričať škaredé slová na plný… Pokračovať v čítaní