Waldorfská škola v Bratislave

Počítače a médiá

Mýty o informatike na WŠ

Autor: Erich Šašinka, učiteľ, 3.6.2019

Občas zaznievajú pochybovačné hlasy z prostredia mimo waldorfskej školy o odmietaní technologického pokroku a zvlášť počítačových technológií. Určite to nie je tak, no dbáme na správne načasovanie a formu v akej chceme, aby tieto veci k žiakom prichádzali. Tento mýtus… Pokračovať v čítaní

Experiment s voľným časom u detí

Autor: Waldorfská škola, 22.3.2015

Našli sme pre Vás článok, ktorý je až alarmujúci. Napíšte nám, čo si o tom myslíte.prebraté z: http://www.biosferaklub.info/experiment-s-volnym-casom-u-deti/#more-181717. Mar 2015 Rodičovstvo a detiDeťom od 12 do 18 rokov ponúkli dobrovoľne stráviť 8 hodín sami so sebou bez možnosti… Pokračovať v čítaní

Čím je hraní počítačových her pro děti prospěšné- ako to vidíte vy?

Autor: Waldorfská škola, 6.1.2015

Na stránke http://www.svobodauceni.cz/ sme našli pre Vás takýto článok. Argumenty odborníkov o škodlivosti a návykovosti virtuálneho priestoru sme už uverejňovali. Tu je však pohľad z druhej strany. A čo si o tom myslíte vy? Aké máte skúsenosti s tým, keď sa Vaše deti hrajú na počítačoch?… Pokračovať v čítaní

Mobil na Vianoce? Od akého veku?

Autor: Marek Lichtner, rodič, 18.12.2012

Milí rodičia, blížia sa Vianoce a takmer každé dieťa, ktoré ho ešte nemá, po ňom túži. Predpokladám, že väčšine z Vás s tým píli uši, že by ho už konečne chcelo. Pár rokov sa už zaoberám témou techniky a jej vplyvu na deti a môj známy ma poprosil, či by som mu k tejto téme nedal nejaké informácie.… Pokračovať v čítaní

Škola v Silicon Valley, ktorá „nepočítačuje“

Autor: Waldorfská škola, 11.11.2011

Nedávno sme Vás upozornili na článok o používaní počítačov vo vyučovaní, ktorý zaujal mnohých rodičov a návštevníkov našej stránky. Článok sa nám zdal natoľko zaujímavý, že sme dali vytvoriť jeho preklad. Prečo majú waldorfské školy skôr rezervovaný postoj k využívaniu počítačov a hi-tech pomôcok… Pokračovať v čítaní

Film: Konzumujúce deti, komercializácia detstva

Autor: Marek Lichtner, rodič, 25.2.2011

Pozrite si šokujúci dokument o tom, aké marketingové stratégie využíva reklamný priemysel na to, aby z vašich detí vytvoril konzumentov závislých na svojich produktoch, kde jediným cieľom je maximalizácia zisku, bez ohľadu na čokoľvek, napríklad aj bez ohľadu na fyzické a duševné zdravie… Pokračovať v čítaní