Waldorfská škola v Bratislave

Zážitky z waldorfského vyučovania

Správa zo šiestackých prác na pozemku

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 25.10.2019

Pekné letno-jesenné počasie využila polovica žiakov šiesteho ročníka na zveľaďovanie areálu školy i časti, v ktorej sa škola nachádza, Mierovej kolónie. V septembri sme sa venovali najmä oberaniu plodov – rajčín, ktoré sme mali zasadené na hriadke, polievaniu rastlín, kríkov a … Pokračovať v čítaní

Michaelská hra

Autor: Jasmína Fugger, učiteľ, 27.9.2019

Koniec septembra sa na waldorfskej škole nesie v michaelskej nálade.  V piesňach, básňach či  príbehoch, sa objavuje motív boja s drakom, víťazstvo dobra nad zlom. Pre nás dospelých je v tomto období výzvou „poraziť draka“ v sebe, prekonať svoje slabé stránky,… Pokračovať v čítaní

Tretiaci a štvrtáci bunkrujú

Autor: Renata Kubečková, učiteľ, 20.9.2019

Po prázdninách sa osadenstvo v kluboch trochu zmenilo. Deti sú o čosi staršie a zmenil sa aj ich priestor na hranie. Deťom sa po novom rozdelili miesta na bunkre. Túžba stavať, organizovať, schovávať sa, vylepšovať  je aktuálna každý rok. Preto si každá trieda vybudovala bunkre dva -… Pokračovať v čítaní

Mýty o informatike na WŠ

Autor: Erich Šašinka, učiteľ, 3.6.2019

Občas zaznievajú pochybovačné hlasy z prostredia mimo waldorfskej školy o odmietaní technologického pokroku a zvlášť počítačových technológií. Určite to nie je tak, no dbáme na správne načasovanie a formu v akej chceme, aby tieto veci k žiakom prichádzali. Tento mýtus… Pokračovať v čítaní

Kalimbohranie v našej škole

Autor: Miriam Bednárová, učiteľ, 29.3.2019

Skús zahrať, čo si dnes raňajkovala. Kto nám zahrá, ako sa teraz cíti? Tak s týmito úlohami nemali naši žiaci žiaden problém a bez mihnutia oka na ne reagovali prirodzeným intuitívnym hraním na kalimbu – nástroj, ktorý sa stal minulý týždeň centrom pozornosti na hodinách hudobnej… Pokračovať v čítaní

Projekty deviatakov

Autor: Veronika Mihóková, učiteľ, 8.2.2019

Deviatacké projekty sú pravidelnou súčasťou deviateho ročníka.Už v ôsmom ročníku si žiaci vyberajú rôzne témy podľa svojho záujmu a zamerania. Súčasťou každého projektu, je teoretická, umelecká, praktická časť, a v tomto roku aj široká výskumná časť. Deviataci sa pripravujú počas projektových… Pokračovať v čítaní

Zvoňte, zvonky.

Autor: Miriam Bednárová, učiteľ, 17.1.2019

Nablýskané ručné zvonce pribudli nedávno do hudobného inštrumentária našej školy. Pomôžu nielen pri pútavejšej a názornejšej výuke nôt, ale podporia najmä rozvoj tímovej spolupráce a vnímania spoločného rytmu. Spoločná hra tiež vyžaduje mimoriadnu koncentráciu. Osvojovanie týchto… Pokračovať v čítaní