Waldorfská škola v Bratislave

Zážitky z waldorfského vyučovania

Staroveký Rím a ako by to mohlo byť inak

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 9.1.2020

V decembri sme sa, okrem iného, doplavili s Aeneom do Itálie a dozvedali sa, ako to bolo so založením Ríma, ovládnutím Stredomoria, Rímskou ríšou, púnskymi vojnami či prvými cisármi. Už vieme, prečo majú Rimania ako symbol mesta kapitolskú vlčicu, prečo oslavujú kapitolské husi, kto… Pokračovať v čítaní

Plný šiestacky týždeň

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 28.11.2019

V pondelok 18.11. sme zorganizovali burzu kníh, najmä pre žiakov nižších ročníkov. Plánovali sme použiť dve lavice, nakoniec sme knihy ledva poukladali na štyri. Spočiatku bolo kníh a predávajúcich oveľa viac, než záujemcov, ale postupne prichádzali deti z klubu i štvrtáci, ktorí chystali čajovňu.… Pokračovať v čítaní

Návšteva študentov v škole

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 15.11.2019

Waldorfská škola je otvorená záujemcom o spoznávanie waldorfskej pedagogiky na vlastné oči. Minulý týždeň nás navštívila skupina vysokoškolských študentov, budúcich učiteľov, z Trnavskej univerzity a jedna zo študentiek nám poslala svoje vnímanie toho, čo videla. Dobrý večer, v prvom rade by som sa… Pokračovať v čítaní

Správa zo šiestackých prác na pozemku

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 25.10.2019

Pekné letno-jesenné počasie využila polovica žiakov šiesteho ročníka na zveľaďovanie areálu školy i časti, v ktorej sa škola nachádza, Mierovej kolónie. V septembri sme sa venovali najmä oberaniu plodov – rajčín, ktoré sme mali zasadené na hriadke, polievaniu rastlín, kríkov a … Pokračovať v čítaní

Michaelská hra

Autor: Jasmína Fugger, učiteľ, 27.9.2019

Koniec septembra sa na waldorfskej škole nesie v michaelskej nálade.  V piesňach, básňach či  príbehoch, sa objavuje motív boja s drakom, víťazstvo dobra nad zlom. Pre nás dospelých je v tomto období výzvou „poraziť draka“ v sebe, prekonať svoje slabé stránky,… Pokračovať v čítaní

Tretiaci a štvrtáci bunkrujú

Autor: Renáta Kubečková, učiteľ, 20.9.2019

Po prázdninách sa osadenstvo v kluboch trochu zmenilo. Deti sú o čosi staršie a zmenil sa aj ich priestor na hranie. Deťom sa po novom rozdelili miesta na bunkre. Túžba stavať, organizovať, schovávať sa, vylepšovať  je aktuálna každý rok. Preto si každá trieda vybudovala bunkre dva -… Pokračovať v čítaní

Mýty o informatike na WŠ

Autor: Erich Šašinka, učiteľ, 3.6.2019

Občas zaznievajú pochybovačné hlasy z prostredia mimo waldorfskej školy o odmietaní technologického pokroku a zvlášť počítačových technológií. Určite to nie je tak, no dbáme na správne načasovanie a formu v akej chceme, aby tieto veci k žiakom prichádzali. Tento mýtus… Pokračovať v čítaní