Zážitky z waldorfského vyučovania
V decembri sme
sa, okrem iného, doplavili s Aeneom do Itálie a dozvedali sa, ako to
bolo so založením Ríma, ovládnutím Stredomoria, Rímskou ríšou, púnskymi vojnami
či prvými cisármi. Už vieme, prečo majú Rimania ako symbol mesta kapitolskú
vlčicu, prečo oslavujú kapitolské husi, kto…
Pokračovať v čítaní
V pondelok 18.11. sme zorganizovali burzu kníh, najmä pre žiakov nižších ročníkov. Plánovali sme použiť dve lavice, nakoniec sme knihy ledva poukladali na štyri. Spočiatku bolo kníh a predávajúcich oveľa viac, než záujemcov, ale postupne prichádzali deti z klubu i štvrtáci, ktorí chystali čajovňu.…
Pokračovať v čítaní
Waldorfská škola je otvorená záujemcom o spoznávanie
waldorfskej pedagogiky na vlastné oči. Minulý týždeň nás navštívila skupina
vysokoškolských študentov, budúcich učiteľov, z Trnavskej univerzity a jedna zo
študentiek nám poslala svoje vnímanie toho, čo videla.
Dobrý večer,
v prvom rade by
som sa…
Pokračovať v čítaní
Pekné letno-jesenné počasie využila polovica žiakov
šiesteho ročníka na zveľaďovanie areálu školy i časti, v ktorej sa
škola nachádza, Mierovej kolónie. V septembri sme sa venovali najmä
oberaniu plodov – rajčín, ktoré sme mali zasadené na hriadke, polievaniu
rastlín, kríkov a …
Pokračovať v čítaní
Koniec septembra sa na waldorfskej škole nesie v michaelskej
nálade. V piesňach, básňach či príbehoch, sa objavuje motív boja s drakom,
víťazstvo dobra nad zlom.
Pre nás dospelých je v tomto období výzvou „poraziť
draka“ v sebe, prekonať svoje slabé stránky,…
Pokračovať v čítaní
Po prázdninách sa osadenstvo v kluboch trochu
zmenilo. Deti sú o čosi staršie a zmenil sa aj ich priestor na hranie. Deťom sa
po novom rozdelili miesta na bunkre.
Túžba stavať, organizovať, schovávať sa,
vylepšovať je aktuálna každý rok. Preto
si každá trieda vybudovala bunkre dva -…
Pokračovať v čítaní
Občas zaznievajú pochybovačné hlasy z prostredia mimo waldorfskej školy o odmietaní technologického pokroku a zvlášť počítačových technológií. Určite to nie je tak, no dbáme na správne načasovanie a formu v akej chceme, aby tieto veci k žiakom prichádzali. Tento mýtus…
Pokračovať v čítaní