Waldorfská škola v Bratislave

Slovenský jazyk

Oblá čiara, rovná čiara, čo sa prvák s takou čiarou natrápi a naumára ...

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 13.10.2014

Začiatok vždy býva krušný a druhý prst neposlušný... Toto boli slová básne, s ktorou sme sa o.i. predstavili aj na Michaelskej  slávnosti, besiedke, ale i skutočnosť v triede počas septembrových dní.  Krásnu atmosféru prváckej triedy 2.septembra doplnilo 26 budúcich deviatakov. Viem, zdá… Pokračovať v čítaní

Projekt Divadlo očami ôsmakov

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 16.6.2014

Po úspešnom ukončení divadelného predstavenia Rómeo a Júlia dostali naši ôsmaci možnosť napísať sloh o tom, čo im tento projekt vzal a dal. Tu je koláž ich vyjadrení...Tento rok budeme robiť divadlo. Rómeo a Júlia. Bože, prečo? Film sa vám páčil, nie? Film je niečo iné... No Alena už rozdávala… Pokračovať v čítaní

Monitor 2014 - výsledky

Autor: Alena Klčová, učiteľ, 12.3.2014

 Oficiálne výsledky Testovania 9 v roku 2014:                                                                MAT       … Pokračovať v čítaní

Čo znamená šťastie pre žiakov siedmeho ročníka našej školy.

Autor: Zuzana Bajusová, učiteľ, 16.1.2014

Počas Vianočných sviatkov a s príchodom Nového roka často želáme sebe a aj druhým ľuďom, blízkym či kolegom, okrem iného veľa šťastia. Mojich siedmakov som sa opýtala, čo pre nich znamená šťastie. Z ich úvah, ktoré na túto tému písali, vidieť, že to môže byť veľmi rôzne, ale dá… Pokračovať v čítaní

Medzitriedna spolupráca – spoločné čítanie

Autor: Miroslava Heribanová, učiteľ, 8.11.2012

Slovenské deti sú v čitateľskej gramotnosti jemne pod priemerom EÚ – riešením je nový projekt spoločné čítanie. Waldorfská škola našla cestu ako to zmeniť. „Je dokázané, že človek sa najlepšie učí v spolupráci s niekým iným, najlepšie vekovo blízkym. Preto medzi technikami efektívneho… Pokračovať v čítaní

Objavovanie písmen = tvorivé písanie

Autor: Marián Czére, priateľ, 10.3.2011

Nasledujúce metodické a didaktické aspekty výučby písania v rámci Slovenského jazyka v 1. ročníku mali pôvodne slúžiť ako podnety pre zastupujúcich kolegov počas mojej dlhšej neprítomnosti v škole. Štylisticky upravené môžu poslúžiť aj ako poznámky k vyučovaniu materinského jazyka na waldorfskej… Pokračovať v čítaní