Tento týždeň sme začali matematiku, takže sme ju návšteve aj ukázali, bola to úplne štandardná hodina, resp. 40 min, počas ktorých sa v triede zdržali. Hrali sme na flautách, zopakovali si kvalitu čísiel, urobili cvičenia “telovej matematiky” a potom sme prišli do kruhu pred tabuľou, kde sme o.i. žonglovali s vrecúškami.
Prišli sme k otázke, v akom poradí budeme cvičenie robiť; máme rôzne tempá – medvedie (pomalšie), zajačie (rýchlejšie) a ľudské (normálne). To zajačie deti považujú za najťažšie, rozvinula sa medzi nimi okamžitá krátka diskusia (kde ma zjavne nepotrebovali:), čím začať. Vyriešila to Johanka, ktorá podotkla: urobme najprv zajačie, nech to už máme za sebou…
Keď sme pracovali na násobkoch s vrecúškami, na násobky čísla 6 sme do kruhu pozvali aj pána ministra. Určite nečakal takú uvoľnenú, veselú ale intenzívnu atmosféru, pridal sa s neistotou, či to zvládne, lebo videl, čo deti robili predtým. Postavil sa vedľa Ninky, o dosť vyšší ako ona.Keď sme s ním na prosbu detí urobili aj násobky päťky, to už Niki nevydržal a vykríkol: Konečne je tu sranda!
Pán minister sa o návšteve vyjadroval stručne a vecne, povedal, že je vidieť, že škola má dušu a že z výskumov v iných krajinách vidí, že systémy, ktoré viac diverzifikujú školstvo a otvárajú sa aj alternatívam, sú úspešnejšie. Do nových legislatívnych zmien vraj chystajú aj zmienku o alternatívnych školách, našu školu sleduje a je rád, že má dobré výsledky. Očakáva však, že ich potvrdíme v nasledujúcich rokoch.
Marián Czére
Triedny učiteľ prvého ročníka