Waldorfská škola v Bratislave

Ing. Miriam Bednárová

miriam.bednarova@iwaldorf.sk

Miriam Bednárová

Hudba - krásna dáma pozývajúca nás do svojej vznešenej spoločnosti, temperamentná tanečnica odkrývajúca všetko v nás, lekárka poukazujúca na boľačky nás aj iných.

Poďme ju spolu objavovať, pridajme sa k nej, nechajme ju stať sa našou priateľkou. 

Kto som?

Volám sa Miriam Bednárová, pochádzam z krásneho a hudbou a tancom presiaknutého kopaničiarskeho kraja Milana Rastislava Štefánika - z Myjavy. Hudba, spev a tanec ma sprevádzajú od malička, hoci doteraz hrali v mojom profesionálnom živote len druhé husle, keďže som pracovala ako marketingová špecialistka a manažérka pre komerčné spoločnosti z rôznych oblastí. Je čas, aby sa chopili prímy, aby som im dovolila byť prostredníctvom mňa užitočnejšími pre mňa, deti, kolegov, školu, spoločnosť... 

Mám za sebou 20 rokov skúseností so spievaním v speváckom zbore ako členka, sólistka aj vedúca hlasovej skupiny v Detskom speváckom zbore Radosť z Myjavy a Miešanom speváckom zbore Cantus z Bratislavy. Som vďačná za spoluprácu s profesionálnymi dirigentmi, spevákmi a hudobníkmi, Komorným orchestrom Slovenskej filharmónie, Neues Zuercher Orchester a inými. Študovala som spev na Štátnom konzervatórium v Bratislave v triede prof. Alžbety Michálkovej. Spevu som sa venovala aj pod vedením hlasovej pedagogičky Dariny Andučič Tóthovej. Husle a spev som študovala aj na ZUŠ v Myjave, tamojším učiteľom som vďačná za prvé zoznámenie sa s hudbou. V detstve a skorej mladosti som bola členkou cimbalovej hudby folklórnych súborov Kopaničiarik a Kopaničiar z Myjavy. Sedem rokov som spievala na obradoch MsÚ Myjava pri svadbách a vítaní občiankov. Absolvovala som krátkodobý kurz u nemeckej muzikoterapeutky a tvorkyne hudobných nástrojov Gunhild von Kries, Kurz odhalenia hlasu metódou Werbeck u Christiaana Boelleho, kurz rómskeho spevu u Idy Kelarovej a teším sa na ďalšie. 

Toto všetko je ale len základ, na ktorom chcem stavať živé hudobné pôsobenie, povzbudzovať deti aj dospelých k spevu a iným hudobným prejavom ako prirodzenej schopnosti, právu, ľudskému prejavu, na ktorý nezabúdame a plno využívame jeho potenciál. Tiež ako k hre a niečomu tvorivému, zaujímavému a lákavému. V neposlednom rade liečivému. Moje súčasné snaženie bude smerovať práve k tomu.   

Prečo som na WŠ?

K waldorfskej pedagogike ma pritiahla potreba nájsť pre svojho syna dobrú škôlku a tiež môj všeobecný záujem o stav a reformu slovenského školstva. Nehľadala som žiaden konkrétny pedagogický smer, hľadala som dobrých ľudí, ktorým môžem s dôverou zveriť svoje deti. Onedlho po nástupe syna do waldorfskej škôlky som začala študovať waldorfskú pedagogiku. Ďalšie mesiace a roky ukážu, či budem tým správnym nositeľom tohto pedagogického smeru, či sa v ňom nájdem a pravdivo sa s ním stotožním. 

Čím žijem?

Deťmi a novou prácou. 

Moje vzory a inšpirácie

Každý človek snažiaci sa o pravdivé pôsobenie na tejto Zemi, pokiaľ možno radostné :-)