Autor je učiteľ na waldorfskej škole a v príspevku sa zaoberá poňatím prírodných vied v klasickej a waldorfskej škole.
Kde však ostala iniciatíva žiaka, čo v nás ostalo ako zážitok z vyučovania, nadšenie pre ďalšie poznanie? Neviem, nepamätám sa…:-(
Keď si rodič zapíše svoje dieťa do waldorfskej školy, zistí po čase, že v prírodovedných predmetoch toho jeho ratolesť nebude veľa vedieť. Najmä nie z pohľadu tradičnej školy, založenej na predávaní poznatkov a ich reprodukcii. Zapamätať si text, ku ktorému nám chýba zážitkové prepojenie, je iba mentálnou aktivitou, predovšetkým vhodnou ako prípravka na rôzne súťaže o milionára, či reality show… na čo ešte?
Podrobnejšie vysvetliť metodológiu výučby prírodovedných vied nie je ambíciou tohto príspevku. Na waldorfskej škole vám o tom povedia viac. V európskom poňatí sa dostavujú prvé výsledky, napr. v analýze štúdie PISA podľa ktorej výsledky waldorfských žiakov v prírodovedných predmetoch ďaleko prevyšujú európsky priemer.