Som jeden z prvých absolventov Súkromnej základnej školy waldorfskej v Bratislave. Počul som, že sa ministerstvo školstva usiluje ukončiť
experiment tejto školy v jej neprospech. Som zásadne proti a rád by som
vám poskytol môj názor na túto školu a ocenil skúsenosti, ktoré mi dala do života.
Začal by som praktickými schopnosťami, ktoré u
väčšiny súčasných študentov absentujú. Na hodinách pracovného vyučovania a ručných prác
som sa naučil štrikovať, háčkovať, šiť, vyšívať, vyrezávať z dreva, tepať z kovu rôzne predmety a veľké množstvo výtvarných
techník. Aj keď ja považujem tieto skúsenosti za cenné, stalo sa mi, že boli žiakmi z iných škôl dehonestované.
Možno aj to je náznak toho, akých ľudí bežné školstvo vychováva.
Tiež som bol výborne pripravený z matematiky a slovenského jazyka, čo dokazujú aj moje výsledky v Testovaní 9, v ktorom som dopadol najlepšie zo
všetkých mojich súčasných spolužiakov. V matematike som mal celkovo navrch, lebo sme už v 8. a 9. triede preberali niektoré
okruhy učiva, ktoré moji súčasní spolužiaci preberali prvýkrát až na strednej škole.
Takže zrušenie tejto školy považujem za neopodstatnený a hlúpy ťah, ktorým sa tento štát snaží iba docieliť svoj monopol v školstve, a tak presadiť možnosť manipulovať myslenie mladých ľudí a detí jediným predpísaným smerom.
Tomáš Kubáň (cirkevné gymnázium).