16. trieda (2009) - Michal Klučka
Záverečné individuálne projekty deviatakov sú akousi bodkou
za deviatimi rokmi naberania vedomostí a rozvíjania schopností na
waldorfskej škole. Sú tiež predzvesťou blížiaceho sa konca základnej školskej
dochádzky. Nasleduje už len drvenie sa na monitor a na prijímacie
pohovory,…
Pokračovať v čítaní
Nedávno sme vám priniesli článok o tom, ako sa slovenské tradície zrkadlia vo waldorfskej pedagogike. V našej škole študentom ponúkame možnosť oboznámiť sa i so sviatkami iných kultúr. Najmä vyučovanie cudzích jazykov priam ponúka množstvo príležitostí, ako hodiny obohatiť a pomocou zážitkových…
Pokračovať v čítaní
Pri učení cudzieho jazyka je pre deti (ale aj dospelých) najťažším
orieškom gramatika. Gramatika - ako kostra, ktorá nesie jazyk a dáva mu
formu a bez ktorej sa nedá zaobísť. Na našej škole
sa snažíme priblížiť deťom jazyk i jeho zákonitosti v čo
najstráviteľnejšej podobe. Najmä z tohto…
Pokračovať v čítaní
Každoročne v našej škole šiestaci časť svojho vyučovania venujú nácviku cirkusu. Je to pre nich dôležitá skúsenosť. Musia sa stretnúť nanovo a inak so svojimi hranicami a možnosťami. Intenzívnym nácvikom tieto hranice významne posunú. Nachádzajú však nie len nové väzby voči svojim schopnostiam, ale…
Pokračovať v čítaní
Milí rodičia a priatelia,CIRKUS ASTUTOVás srdečne pozýva na svoje predstavenie20.5.2015 o 17,00v priestoroch telocvične SZŠWpredstavenie pre školu je v utorok 19.5. o 11,00Program:ohnivá showrovnováhašvihadlásaltápojkyguľajednokolkydiabolochodúlea mnoho ďalších kúskov …
Pokračovať v čítaní
Takmer presne pred rokom, cez prázdniny sme sa stretli v škole. Tu je na to spomienka:Počasie pri žatve bolo nevyspytateľné a príliš nám neprialo.Kvôli premenlivému počasiu sme žatvu prekladali dvakrát a dúfali sme, že nakoniec sa to podarí v suchom počasí. Ale pršalo a…
Pokračovať v čítaní
Máme za sebou epochu prírodovedy, ktorú si deti užili od
začiatku až do konca. Hlavnou témou boli človek, niektoré zvieratá a rozdiely
medzi nimi. Pri látke o zmysloch sme si
aj hravým spôsobom testovali chute a sledovali vtipné reakcie spolužiakov.
Zvieratá však deti zaujali najviac a preto…
Pokračovať v čítaní