Prírodoveda (3.-4. ročník)
Autori: Ivana Bánová, Slavomír LichvárŠtvrtáci každý rok obývajú triedu
s akváriom, čo je predznamenaním, že nosnou témou štvrtého ročníka je
náuka o zvieratách. Vo waldorfskom pojatí ide o originálne, snové, citové,
a teda deťom tohto veku prirodzene blízke zobrazenie ríše zvierat, do…
Pokračovať v čítaní
Jednou z kľúčových tém detí v deviatom roku života je epocha „Zo zrna chlieb“. Prvým krokom je tu vlastnoručné obrobenie políčka. Začiatkom októbra som sa aj ja s tretiakmi vybral na políčko v Kráľovej pri Senci s výmerou štyri áre, ktoré nám prepožičal kolega Peter Heriban. Počas…
Pokračovať v čítaní
Zrod morského akvária na našej škole má zaujímavú históriu, ktorá siaha veľmi hlboko do waldorfského hnutia. Ešte škola ani nebola ale už sme mali sny, čo by v nej všetko malo byť. A jeden z týchto snov bol aj akvárium a v ňom sépia. Téma morského sveta a konkrétne hlavonožcov patrí do…
Pokračovať v čítaní
Takmer presne pred rokom, cez prázdniny sme sa stretli v škole. Tu je na to spomienka:Počasie pri žatve bolo nevyspytateľné a príliš nám neprialo.Kvôli premenlivému počasiu sme žatvu prekladali dvakrát a dúfali sme, že nakoniec sa to podarí v suchom počasí. Ale pršalo a…
Pokračovať v čítaní
Máme za sebou epochu prírodovedy, ktorú si deti užili od
začiatku až do konca. Hlavnou témou boli človek, niektoré zvieratá a rozdiely
medzi nimi. Pri látke o zmysloch sme si
aj hravým spôsobom testovali chute a sledovali vtipné reakcie spolužiakov.
Zvieratá však deti zaujali najviac a preto…
Pokračovať v čítaní
Výlet do Viedne. Nevšedný zážitok
za dobrodružstvom. Objavovanie morských tvorov v akváriách. Ako
sme sa tam mali? O tom výpovede štvrtákov.
Sebastian: Odchádzali sme z pred
školy. Na školskom dvore nás čakal pekný biely autobus.
Jožko: Autobus sa mi veľmi páčil.
Tešil som sa na cestu s…
Pokračovať v čítaní
Ako každý rok i tohtoročných tretiakov čakala epocha s názvom Zo zrna chlieb, ktorá začala koncom septembra. V tomto čase nám ešte teplé jesenné slnko spríjemňovalo chvíle vonku, ktoré sme využili na možnosť zoznámiť s ľudskou prácou spojenou s pôdou a rastlinami nielen v zošitoch, ale aj v praxi.
…
Pokračovať v čítaní