Waldorfská škola v Bratislave

Blog waldorfskej školy

Osobné názory, postrehy, polemiky našich učiteľov, rodičov a žiakov waldorfskej školy.

Kvalitná škola 4: Chceme žiakov “kŕmiť” či “dvíhať”?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 13.12.2010

V časopise Dobrá škola sa V. Burjan zamýšľa nad významom slova vychovávať v slovenčine, nemčine a v angličtine: Kým nemecké erziehen a anglické bring up naznačujú proces zdvihu, slovenské vychovávať chov, kŕmenie. A mám pocit, že výstižne. Aspoň za predmet slovenský jazyk… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 3: Kde sa podela vzdelanosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 23.11.2010

Často počujeme, že krajiny chudobné na nerastné suroviny, ku ktorým patrí nielen Slovensko ale aj celá EÚ, musia investovať do vzdelania a budovať tzv. vedomostnú spoločnosť, ktorá sa však sústreďuje najmä na ekonomické a politické ciele. Pritom málokto si uvedomuje, že flexibilný človek,… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 2: Pohoda či náročnosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 14.11.2010

Zdá sa mi, že slovo pohoda vo vzťahu k škole sa používa skôr ako podozrivé a degradujúce „vážne vzdelávacie ciele.“ Prinajmenšom v diskusiách okolo alternatívnych škôl, ktoré bývajú obviňované z „hravosti“ či „nenáročnosti.“ Asi väčšina cieľavedomých rodičov, ktorí chcú dať deťom to… Pokračovať v čítaní

Ako som ušila peračník svojmu synovi

Autor: Blanka Lichtnerová, rodič, 13.11.2010

O šití peračníkov som počula od mamičiek, ktoré majú deti vo vyšších ročníkoch, takže som vedela že sa niečo takéto chystá. Páči sa mi myšlienka, že môj syn – prváčik bude mať v škole niečo, čo mu vyrobila mama, niečo osobné a teplé. Ruksak na veci by som radšej neskúšala :) Šitie bolo v sobotu… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 1: Prečo ma škola straší?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 9.11.2010

Prečo naše deti nemajú rady školu? Prečo v nej trpia aj mnohí učitelia? Ako sa to dá zmeniť? Čo je dobré vzdelanie a ako by mala vyzerať kvalitná, príťažlivá škola? Čo nášmu školstvu chýba? Ako vychovať slobodného, rozhľadeného a zodpovedného mladého človeka? Ako k týmto problémom pristupuje… Pokračovať v čítaní

Waldorfskí žiaci sú výrazne zdravší

Autor: Marek Lichtner, rodič, 27.10.2010

Stále zvyšujúce sa percento populácie s artrózou a vysokým krvným tlakom, reumou alebo rakovinou, aj to je realita dneška. Zdá sa to neuveriteľné, ale existuje pedagogika a školský systém, ktorých absolventi sú takmer 10 krát zdravší ako bežná populácia. Je to vôbec možné? Vo februári roku 2007… Pokračovať v čítaní

Prírodovedné pojmy – bezobsažné škatule?

Autor: Marián Czére, priateľ, 6.9.2010

Autor je učiteľ na waldorfskej škole a v príspevku sa zaoberá poňatím prírodných vied v klasickej a waldorfskej škole. Pamätáte si, ako sme sa na školách učili o prírodovede? Učiteľka nám vysvetlila učivo, priniesla vzorky hornín, popísala ich charakteristiky, nadiktovala text a … Pokračovať v čítaní