11. 4. 2013 sa konala diskusia Okrúhleho stola k waldorfskej pedagogike na podnet MŠ. Možnosť diskusie nevyužili niektorí odporcovia školy, ktorí svoju neúčasť buď neospravedlnili, alebo na pozvanie vôbec nereagovali.
V diskusii dominovali najmä úspechy školy takmer vo všetkých oblastiach porovnávania s verejným školstvom. Kritické výhrady sa týkali najmä formálnych záležitostí, tak ako ich tlmočila Štátna školská inšpekcia. K jednotlivým výhradám inšpekcie sa vyjadríme osobitne.
Takmer všetci prítomní odborníci sa vyjadrovali za zmeny v školstve smerom k
tvorivosti, osobnostnému rastu, vnútornej motivácii a konštatovali, že
práve toto waldorfská škola už robí. Veľký záujem vzbudil najmä profesor
Assenza, pôvodom Švajčiar pôsobiaci na olomouckej univerzite a viacerých
slovenských univerzitách, ktorý bol jediným človekom, ktorý mal za sebou
waldorfské vzdelávanie a mohol hovoriť z vlastnej skúsenosti. Potvrdil,
že obviňovanie waldorfských škôl z religiozity je lžou, neexistuje
monopol na jediný správny vedecký názor, že pravda sa formuje otvoreným
poznávaním, jednotou racionálneho, zmyslového a intuitívneho bádania,
ako ho na Slovensku prezentuje RNDr. Emil Páleš, na ktorého útočila pani
Orbánová ako na zástancu waldorfskej pedagogiky. Veľmi pozitívne vyzneli
české a nemecké skúsenosti s "waldorfom," skúsenosti pána profesora Tomáša Zdražila zo Stuttgartskej vysokej školy, pána riaditeľa pražského lýcea Ivana Smolku aj renomovaného profesora pedagogiky z pardubickej univerzity pána Rýdla.
Najcennejšie na celej akcii bolo to, že diskusia sa niesla v prevažnej
miere v srdečnej atmosfére a nakoniec si všetci protivníci vzájomne
podali ruky a rozišli sa s tým, že dokázali diskutovať s nadhľadom, bez
osobných urážok. Diskusiu si ministerstvo nahrávalo, zúčastnila sa jej
slovenská televízia aj iné médiá, ktoré potom navštívili aj našu školu.
Ďakujeme našim zahraničným hosťom, ktorí kvôli našej škole pricestovali
zo Stuttgartu, Prahy, Pardubíc a z Olomouca a kvalitne argumentovali v
prospech školy.