Blog waldorfskej školy
Osobné názory, postrehy, polemiky našich učiteľov, rodičov a žiakov waldorfskej školy.
Štátna vedecká výchovaOddelenie cirkvi od štátu - tak znie často požiadavka alebo princíp, pre ktorý má väčšina obyvateľstva aspoň aké také intuitívne porozumenie. Hoci tento princíp nevie každý uchopiť v jasných pojmoch a hoci sa okolo jeho konkrétnej realizácie vedú neustále debaty,…
Pokračovať v čítaní
Takmer pred rokom bol v denníku idnes.cz uverejnený článok, ktorý je neustále platný. Ak vás táto téma zaujíma, prečítajte si:My děti neučíme, jen nesmyslně testujeme, míní univerzitní pedagog20. dubna 2012 6:49Názory univerzitního kantora Ondřeje Hausenblase zvoní: Zrušte detailní větný…
Pokračovať v čítaní
Veľmi príjemne humorne ladené, ale hlboko idúce video, ktoré sa pokúša odpovedať na otázku: Aká má byť škola, aby vychovávala deti pre budúcnosť?Je so slovenskými titulkami, oplatí sa pozrieť si až do konca.
Pokračovať v čítaní
10. 2. sa u nás uskutočnila prezentácia iniciatívy U4F (Univerzita budúcnosti), ktorej hlavným cieľom je regenerácia vzdelávania, komunít a organizácií.Prof. doc. Gaudenz B. Assenza, okrem iného absolvent waldorfských škôl, predstavil vytvorenie projektu Univerzity budúcnosti ako…
Pokračovať v čítaní
Aj vy máte ešte mnohé otázky o waldorfskej pedagogike, na ktoré hľadáte odpovede?Tu možno nájdete tú svoju aj spolu s odpoveďou.Záznam zo staromestského klubu, kde s polu z tromi zástupcami školy diskutoval Vladimír Červenák.
Pokračovať v čítaní
Waldorfská škola mi dala veľa. Veľa dobrého vzdelania a veľa dobrých
skúseností s ľuďmi, čo je podľa mňa jedna z najlepších výbav do budúcnosti.
Čo sa týka vedomostí a vyučovania, nedám na svoju základnú školu dopustiť.
Hodiny boli akčné, zaujímavé a učivo sa na mňa tak povediac lepilo samé.…
Pokračovať v čítaní
Na Sme bol publikovaný rozhovor o fínskom školstve, ktorého myšlienky v mnohom zodpovedajú našim postojom: nároky na odbornú prípravu učiteľov, dôvera v ich prácu, slobodný priestor pre ich tvorivosť, neformálne vzťahy, nevyčleňovanie najlepších žiakov, ale ich zapojenie do pomoci slabším. A tomu…
Pokračovať v čítaní