Waldorfská škola v Bratislave

Waldorfskí druháci na klzisku

Autor: Ján Glemba, priateľ, 31.1.2011

Žiaci druhého ročníka navštívili v piatok 21.1. klzisko v centre Bratislavy na Hlavnom námestí. Ako triedny učiteľ som bol už v prvom ročníku vyzývaný, aby sme viac chodili von, na výlety. Moji žiaci však vtedy ešte nemali potrebné návyky a samostatnosť, o ktoré by som sa mohol pri výletoch… Pokračovať v čítaní

Liečebno-pedagogický kurz na Slovensku

Autor: Miroslava Heribanová, učiteľ, 24.1.2011

Rada by som opísala kurzy liečebnej pedagogiky Rudolfa Steinera u nás vo waldorfskej škole v Bratislave. Naša škola je jediná svojho druhu na Slovensku a veľmi cítime aj fakt, že patríme medzi hŕstku alternatívnych škôl na Slovensku. Napriek tomu sa škole darí a funguje už 10… Pokračovať v čítaní

Vystúpenie waldorfských druhákov u františkánov + video

Autor: Ján Glemba, priateľ, 14.12.2010

Druháci od septembra načúvajú príbehom o živote sv. Františka z Assissi. Príbehy o svätých sú súčasťou vyučovania v druhom ročníku vychádzajúc z potreby detí vzhliadať k ľuďom, ktorí svojím životom išli príkladom pre ostatných aj naprieč storočiami. Život sv. Františka a jeho posolstvo… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 4: Chceme žiakov “kŕmiť” či “dvíhať”?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 13.12.2010

V časopise Dobrá škola sa V. Burjan zamýšľa nad významom slova vychovávať v slovenčine, nemčine a v angličtine: Kým nemecké erziehen a anglické bring up naznačujú proces zdvihu, slovenské vychovávať chov, kŕmenie. A mám pocit, že výstižne. Aspoň za predmet slovenský jazyk… Pokračovať v čítaní

Ako prežívame advent vo waldorfskej škole

Autor: Ivana Bartovičová, učiteľ, 8.12.2010

Minulý týždeň sa niesol v znamení blížiacich sa Vianoc už aj v našej škole. V nedeľu 28.11. prešli ako prví adventnou špirálou naši škôlkari, po nich v nasledujúcich dňoch všetci žiaci školy. V piatok nám pri rozkladaní stolov na bazár rozvoniavali pečúce sa deviatacke… Pokračovať v čítaní

Ako sa stavia plťorka

Autor: Waldorfská škola, 28.11.2010

Viete si predstaviť, čo to znamená navrhnúť a postaviť vlastnými rukami loď, ktorá je normálne schopná udržať sa na hladine aj s posádkou? Presne toto dokázali naši minuloroční ôsmaci. Projekt stavby lode nadväzuje na učivo siedmeho ročníka, v ktorom sa veľa učia o námorných objavoch. Stavby… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 3: Kde sa podela vzdelanosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 23.11.2010

Často počujeme, že krajiny chudobné na nerastné suroviny, ku ktorým patrí nielen Slovensko ale aj celá EÚ, musia investovať do vzdelania a budovať tzv. vedomostnú spoločnosť, ktorá sa však sústreďuje najmä na ekonomické a politické ciele. Pritom málokto si uvedomuje, že flexibilný človek,… Pokračovať v čítaní