Waldorfská škola v Bratislave

Waldorfská pedagogika

Eurytmia

Autor: Monika Dojčárová, učiteľ, 28.9.2015

Eurytmia patrí k pohybovo-umeleckým vyučovacím predmetom, vyučovaným výlučne na waldorfských školách. Vznikla v roku 1912 zakladateľom antropozofie a waldorfskej pedagogiky Rudolfom Steinerom. Uplatňuje sa v rôznych oblastiach ako: umelecká eurytmia (javiskové umenie),… Pokračovať v čítaní

Wzdelávanie vo waldorfskej pedagogike otvára ďalší prvý ročník

Autor: , 15.8.2015

Milí priatelia,Iniciatíva Wzdelávanie otvára ďalší prvý ročník vzdelávania vo waldorfskej pedagogike. Ak máte záujem zistiť o tomto jedinečnom pedagogickom prúde viac, môžte sa prihlásiť do prosemináru - orientačného ročníka vzdelávania vo waldorfskej pedagogike.Dozviete sa nielen zaujmavé… Pokračovať v čítaní

O waldorfskej pedagogike s prof. Carlom Wilmannom

Autor: , 25.6.2015

zo stránky waldorf.sk Pán profesor, na úvod mám tri otázky: Ako je to s waldorfskou pedagogikou teraz, sto rokov po jej vzniku, nie je už zastaraná? Obstojí dnes vo svete s ohľadom na nové psychologické výskumy a výsledky vedy? Má čo povedať aj vo vzťahu k budúcnosti?  Mohlo by nás… Pokračovať v čítaní

O zrode waldorfu v SR s Františkom Balogom

Autor: Waldorfská škola, 25.6.2015

Na stránke waldorf.sk nájdete okrem iného aj tento článok. Prečítajte si tu:Waldorfská pedagogika je na Slovensku v nejednom učiteľskom kolektíve strašiakom. Ako by ste vysvetlili pochybovačom jej pozitívny význam? Čo znamená pre vás?Je toho viac. Najväčší jej prínos vidím v tom, že… Pokračovať v čítaní

Sloboda a autorita vo waldorfskej pedagogike

Autor: Waldorfská škola, 18.6.2015

V priebehu historického vývoja sa sformovali dva druhy autority: autoritárstvo a liberálna (pedocentrická) výchova, ktoré predstavujú extrémne póly výchovy. Predstavme si obraz stromu, ktorý je od začiatku rastu priviazaný o rovný kôl. Strom rastie presne podľa kolu, vyrastie rovno,… Pokračovať v čítaní

O deťoch a stromoch alebo výuka práce s drevom alebo o čo (mi) ide časť II.

Autor: , 16.5.2015

Materiál ako drevo, pri jeho opracovávaní dáva človeku veľmi rýchlo spätnú väzbu formou akcia/reakcia. Nepýta sa, či je človek v dobrej nálade a zvládne vyštiepenie na nechcenom mieste, nehľadí vo svojej tvrdosti na netrpezlivosť človeka pri rašpľovaní. Takisto nenecháva nepovšimnutú nepozornosť… Pokračovať v čítaní

O deťoch a stromoch alebo výuka práce s drevom alebo o čo (mi) ide

Autor: , 21.4.2015

Učí sa (dieťa) samostatne niečím zaoberať, venovať svoj záujem niečomu, skúšať, experimentovať. Učí sa prekonávať prekážky/ťažkosti. Učí sa spoznávať radosť a spokojnosť z úspechu, ktorý je pre neho výsledkom jeho trpezlivosti a samostatnej vytrvalosti.Podstatné je, aby dieťa objavilo podľa… Pokračovať v čítaní