Waldorfská škola v Bratislave

Waldorfská pedagogika

Liečebno-pedagogický kurz na Slovensku

Autor: Miroslava Tagar, učiteľ, 24.1.2011

Rada by som opísala kurzy liečebnej pedagogiky Rudolfa Steinera u nás vo waldorfskej škole v Bratislave. Naša škola je jediná svojho druhu na Slovensku a veľmi cítime aj fakt, že patríme medzi hŕstku alternatívnych škôl na Slovensku. Napriek tomu sa škole darí a funguje už 10… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 4: Chceme žiakov “kŕmiť” či “dvíhať”?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 13.12.2010

V časopise Dobrá škola sa V. Burjan zamýšľa nad významom slova vychovávať v slovenčine, nemčine a v angličtine: Kým nemecké erziehen a anglické bring up naznačujú proces zdvihu, slovenské vychovávať chov, kŕmenie. A mám pocit, že výstižne. Aspoň za predmet slovenský jazyk… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 3: Kde sa podela vzdelanosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 23.11.2010

Často počujeme, že krajiny chudobné na nerastné suroviny, ku ktorým patrí nielen Slovensko ale aj celá EÚ, musia investovať do vzdelania a budovať tzv. vedomostnú spoločnosť, ktorá sa však sústreďuje najmä na ekonomické a politické ciele. Pritom málokto si uvedomuje, že flexibilný človek,… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 2: Pohoda či náročnosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 14.11.2010

Zdá sa mi, že slovo pohoda vo vzťahu k škole sa používa skôr ako podozrivé a degradujúce „vážne vzdelávacie ciele.“ Prinajmenšom v diskusiách okolo alternatívnych škôl, ktoré bývajú obviňované z „hravosti“ či „nenáročnosti.“ Asi väčšina cieľavedomých rodičov, ktorí chcú dať deťom to… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 1: Prečo ma škola straší?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 9.11.2010

Prečo naše deti nemajú rady školu? Prečo v nej trpia aj mnohí učitelia? Ako sa to dá zmeniť? Čo je dobré vzdelanie a ako by mala vyzerať kvalitná, príťažlivá škola? Čo nášmu školstvu chýba? Ako vychovať slobodného, rozhľadeného a zodpovedného mladého človeka? Ako k týmto problémom pristupuje… Pokračovať v čítaní

Waldorfskí žiaci sú výrazne zdravší

Autor: Marek Lichtner, rodič, 27.10.2010

Stále zvyšujúce sa percento populácie s artrózou a vysokým krvným tlakom, reumou alebo rakovinou, aj to je realita dneška. Zdá sa to neuveriteľné, ale existuje pedagogika a školský systém, ktorých absolventi sú takmer 10 krát zdravší ako bežná populácia. Je to vôbec možné? Vo februári roku 2007… Pokračovať v čítaní

Prírodovedné pojmy – bezobsažné škatule?

Autor: Marián Czére, priateľ, 6.9.2010

Autor je učiteľ na waldorfskej škole a v príspevku sa zaoberá poňatím prírodných vied v klasickej a waldorfskej škole. Pamätáte si, ako sme sa na školách učili o prírodovede? Učiteľka nám vysvetlila učivo, priniesla vzorky hornín, popísala ich charakteristiky, nadiktovala text a … Pokračovať v čítaní