Zážitky z waldorfského vyučovania
Geometria na waldorfskej škole je jeden z predmetov, ktoré sa najviac odlišujú od klasickej školy, teda od štátneho systému. Šiesta trieda, to je obdobie, keď sa žiaci dostanú prvýkrát k rysovaniu. Formovým kreslením, geometriou voľnej ruky, ručnými prácami a fyzickým vývinom sú ich ruky už…
Pokračovať v čítaní
Ako každý rok i tohtoročných tretiakov čakala epocha s názvom Zo zrna chlieb, ktorá začala koncom septembra. V tomto čase nám ešte teplé jesenné slnko spríjemňovalo chvíle vonku, ktoré sme využili na možnosť zoznámiť s ľudskou prácou spojenou s pôdou a rastlinami nielen v zošitoch, ale aj v praxi.
…
Pokračovať v čítaní
Článok pre Vás napísala Alena Klčová, triedna učiteľka
Ekonomická matematika v 6. ročníku
Jedna z epôch šiesteho ročníka na waldorfskej škole je ekonomická
matematika. Jej obsahom je priblížiť deťom svet financií – obchodu,
bánk, investovania, vedenia domácnosti z hľadiska peňazí.
Iste každý…
Pokračovať v čítaní
DEJEPIS v 6. ročníku – STREDOVEK
Dejepis šiesteho ročníka obsahuje dve témy v dvoch vyučovacích epochách: rímsku ríšu a stredovek.
Druhá epocha začala tým, čím prvá skončila, teda rozpadom Rímskej ríše. A potom to začalo. Každoročná dilema asi každého učiteľa v týchto hutných…
Pokračovať v čítaní
Olympiáda v Schöenau patrí k zážitkom, ktoré sa nezabúdajú. Tohto roku sa tam konal 14-ty ročník.
Už minulý rok, v škole v prírode, sme začali hádzať oštepom, ale to
bolo len v rámci orientačného behu. Na začiatku tohto roku sme trénovali
oveľa viac. Na jeseň sme takmer na…
Pokračovať v čítaní
nečakane vyhlásil môj 10-ročný syn v jedno sobotné ráno.
Naposledy sme boli v tomto krásnom kraji pred rokom cez veľkonočné prázdniny, tak som bola zvedavá, prečo ho to tak náhle napadlo znovu. „O 2 týždne máme napísať projekt zo zemepisu“, hrdo vysvetľoval, „a ja som si vybral Banskú Štiavnicu“…
Pokračovať v čítaní
Zatiaľ najlepšia epocha, čo som zažil, bola epocha zvierat. Najprv
sme sa učili o človeku. To až také zábavné nebolo. Potom sme sa
rozprávali o zvieratách a keď nejaký spolužiak mal také zviera, o akom
sme sa učili, tak nám ho priniesol ukázať.
Prvý deň sme si nakreslili…
Pokračovať v čítaní