Zážitky z waldorfského vyučovania
Olympiáda v Schöenau patrí k zážitkom, ktoré sa nezabúdajú. Tohto roku sa tam konal 14-ty ročník.
Už minulý rok, v škole v prírode, sme začali hádzať oštepom, ale to
bolo len v rámci orientačného behu. Na začiatku tohto roku sme trénovali
oveľa viac. Na jeseň sme takmer na…
Pokračovať v čítaní
nečakane vyhlásil môj 10-ročný syn v jedno sobotné ráno.
Naposledy sme boli v tomto krásnom kraji pred rokom cez veľkonočné prázdniny, tak som bola zvedavá, prečo ho to tak náhle napadlo znovu. „O 2 týždne máme napísať projekt zo zemepisu“, hrdo vysvetľoval, „a ja som si vybral Banskú Štiavnicu“…
Pokračovať v čítaní
Zatiaľ najlepšia epocha, čo som zažil, bola epocha zvierat. Najprv
sme sa učili o človeku. To až také zábavné nebolo. Potom sme sa
rozprávali o zvieratách a keď nejaký spolužiak mal také zviera, o akom
sme sa učili, tak nám ho priniesol ukázať.
Prvý deň sme si nakreslili…
Pokračovať v čítaní
Nedávno sme vám priniesli článok o prírodopise štvrtého ročníka z pohľadu žiaka, dnes sa pozrieme na prírodopis v štvrtom a piatom ročníku z pohľadu učiteľa. Waldorfskí žiaci sa po prvýkrát stretávajú s vyučovaním prírodopisu vo štvrtej triede. Predtým počúvali rozprávky, bájky, príbehy a okrem…
Pokračovať v čítaní
Súčasťou pracovného vyučovania v 9. ročníku je kovotepectvo, tepanie z medi. Ako pracujeme? Najprv sa pozrieme spolu so žiakmi na meď z rôznych strán, ako ju opracovávali v minulosti naši predkovia, čo z nej vyrábali, kde ju môžeme vidieť v prítomnosti, ako pôsobí v ľudskom tele. Potom predstavím…
Pokračovať v čítaní
Nasledujúce metodické a didaktické aspekty výučby písania v rámci Slovenského jazyka v 1. ročníku mali pôvodne slúžiť ako podnety pre zastupujúcich kolegov počas mojej dlhšej neprítomnosti v škole. Štylisticky upravené môžu poslúžiť aj ako poznámky k vyučovaniu materinského jazyka na waldorfskej…
Pokračovať v čítaní